پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اثبات خلافت امیرالمومنین علیه السلام
نوشته شده در یک شنبه 23 تير 1392
بازدید : 2280
نویسنده : محمد اسلامی
مقدمه: يكي از ادله صريح بر خلافت و امامت بلا فصل امير مؤمنان حضرت علي بن ابي‌طالب عليهما السلام، روايت معروف فوق است كه در منابع اهل سنت با سند معتبر نقل شده است. در اين مختصر روايت فوق را از كتاب «السنة» ابن ابي‌عاصم از منابع معتبر اهل سنت نقل كرده و تصحيح دوتن از محققان اين كتاب را ذكر كرده وسپس عكس كتابها را به نمايش مي‌گذاريم. الف: نقل روايت با تحقيق الباني ابن ابي‌عاصم شيباني يكي از علماي بزرگ اهل سنت متوفاي اواخر قرن سوم هجري، اين روايت را در كتاب «السنة» با سند معتبر ذيل نقل كرده است: (986)- [1188] ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِي عَوَانَةَ، عَنْ يَحْيَى بْنِ سُلَيْمٍ أَبِي بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم لِعَلِيٍّ: " أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى، إِلا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا وَأَنْتَ خَلِيفَتِي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي ". ابن عباس مي‌گويد: رسول خدا صلي الله عليه وسلم براي علي فرمود: تو براي من، همانند هارون نسبت به موسي هستي؛ جز اين‌كه تو پيامبر نيستي. همانا سزاوار نيست كه من از ميان شما برده شوم، مگر اين‌كه تو جانشين من در ميان تمام مؤمنان بعد از من هستي. الشيباني، عمرو بن أبي عاصم الضحاك (متوفاى287هـ)، السنة، ج2، ص565، تحقيق: محمد ناصر الدين الألباني، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ. تصحيح روايت از سوي الباني الباني وهابي‌ روايات كتاب «السنة» ابن ابي‌عاصم را تحقيق كرده و نام آن را «ظلال الجنة في تخريج السنة»‌ گذاشته است. وي در ذيل اين روايت مي‌نويسد: 1188. اسناده حسن. ورجاله ثقات رجال الشيخين غير ابي بلج واسمه يحيي بن سليم بن بلج. قال الحافظ: «صدوق ربما اخطأ». سند روايت حسن و رجال سند همه موثق و رجال آن از راويان بخاري ومسلم هستند، جز ابي بلج (كه از راويان بخاري و مسلم نيست)، و نام ابي‌بلج،‌ يحيي بن سليم بن بلج است. حافظ (ابن حجر عسقلاني) گفته است: او راستگو است. الشيباني، عمرو بن أبي عاصم الضحاك (متوفاى287هـ)، السنة، ج2، ص565، تحقيق: محمد ناصر الدين الألباني، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ. ب: نقل روايت با تحقيق باسم الجوابره دكتر باسم بن فيصل جوابره، از اساتيد علوم حديث دانشكده اصول دين در دانشگاه امام محمد بن سعود رياض عربستان است. او نيز روايات كتاب «السنة» ابن ابي‌عاصم را تحقيق و تصحيح كرده است. بعد از نقل روايت با سند فوق در پاورقي آن در صفحه 800 مي‌نويسد: اسناده حسن. رجاله رجال الشيخين غير ابي‌بلج واسمه يحيي بن سليم بن بلج، قال الحافظ: صدوق ربما اخطأ. وله شواهد سيأتي. سند روايت حسن است. رجال روايت از راويان بخاري ومسلم هستند، جز ابي بلج (كه از راويان بخاري و مسلم نيست)، و نام ابي‌بلج،‌ يحيي بن سليم بن بلج است. حافظ (ابن حجر عسقلاني) گفته است: او راستگو است و چه بسا اشتباه هم مي‌كرده است. اين روايت شواهدي هم دارد كه به زودي ذكر مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در باره اين روايت به آدرس ذيل مراجعه فرماييد : http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=14890 موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) ..

:: برچسب‌ها: اثبات خلافت امیرالمومنین ,



ماه مبارک رمضان
نوشته شده در چهار شنبه 19 تير 1392
بازدید : 1452
نویسنده : محمد اسلامی
خدا گويد:تو ای زيباترازخورشيد زيبايم،تو ای والاترين مهمان دنيايم،بدان آغوش من بازاست،شروع كن!يك قدم باتو، تمام گامهاي مانده اش بامن..؛**اميد كه ميهمانی خدا را با معرفت آغاز كنيم با عشق ادامه دهيم و با مغفرت به اتمام رسانيم حلول ماه رمضان مبارك. التماس دعا..

:: برچسب‌ها: ماه مبارک رمضان ,



آتش زدن حدیث
نوشته شده در یک شنبه 16 تير 1392
بازدید : 1725
نویسنده : محمد اسلامی
ابوبکر در خلافتش پانصد حدیث را جمع کرد، عایشه گفت یک شب تا صبح پدرم را مضطرب دیدم صبح به من گفت احادیث را بیاور پس همه انها را اتش زد...طبقات ابن سعدج 5 ص140 و مقدمه سنن ابی داود را ببینید. عمر به همه شهر ها نوشت نزد هر کس حدیث هست باید نابود شود... کنز العمال ج 5 صفحه 237. چرا خلیفه چنین کاری انجام میدهد مگر در احادیث چه چیزهایی نوشته بود که چنین کاری انجام داد آیا احادیث پیامبر به ضرر خود و خلافتش بود پس خلافت ابوبکر و عمر مشروع نبوده چون با احادیث پیامبر که به ضررش بوده را نابود ساخته؛ اگر به نفع او و خلافتش بوده پس برای دیگر امت اسلامی هم مفید بوده و این یعنی محروم ساختن مسلمانان از احادیث ناب و آیا خلیفه مسلمین برای منافع خودش باید احادیث پیامبر را نابود سازد؟ و ما عقیده مان این است که احادیث پیامبر به ضرر خلیفه بوده که نابود ساخته...

:: برچسب‌ها: عایشه , طبقات ابن سعدج 5 ص140 , سنن ابی داود , عمر , همه شهر ها , کنز العمال ج 5 صفحه 237 , احادیث , آیا احادیث پیامبر به ضرر خود و خلافتش بود , پس خلافت ابوبکر و عمر مشروع نبوده , احادیث پیامبر , ضررش بوده , خلافت , امت اسلامی , محروم ساختن , مسلمانان , احادیث ناب , خلیفه مسلمین , احادیث پیامبر را نابود سازد , و ما عقیده مان این است که احادیث پیامبر به ضرر خلیفه بوده که نابود ساخته , اهل سنت , اهل سنت ایران ,



خال المومنین!!!!!!!
نوشته شده در پنج شنبه 13 تير 1392
بازدید : 2283
نویسنده : محمد اسلامی
معاویه برادر رمله است که به کنیه ام حبیبه مشهور است و او از زنان رسول خدا ص است و معاویه برادر زن رسول خدا است لهذا خال المومنین است و خال المومنین هر چه کرد کرد؟ یکی از اینان بپرسد دیگر زنان پیامبر برادر نداشتند؟ چرا برادران انان خال المونین نشدند؟ مگر مسلمانان چند نفر دایی میخواهند؟ میگویند معاویه برادر زن رسول خداست، مگر محمد بن ابی بکر برادر عایشه نیست؟ ایا عایشه زن رسول خدا نبود؟ پس چرا محمد برادر عایشه رض خال المومنین نشد؟ چرا که معاویه دشمن علی است و محمد بن ابی بکر دوست علی است؟ پس ملاک فضیلت و برتری نزد شما دشمنی علی علیه السلام است که مخالف قول رسول خدا ص باشد. یا علی لا یحیک الامومن و لا یبغضک الامنافق- مسند الامام ابن حنبل ۶_۲۹۳ جامع الترمذی ۵_۲۹۹..

:: برچسب‌ها: خال المومنین!!!! , معاویه , رمله , ام حبیبه , رسول خدا ص , معاویه , برادر زن رسول خدا است , لهذا خال المومنین است , خال المومنین هر چه کرد , خال المونین نشدند , مسلمانان , معاویه برادر زن رسول خداست , محمد بن ابی بکر , ایا عایشه زن رسول خدا نبود , محمد , عایشه رض , خال المومنین نشد , معاویه دشمن علی است , محمد بن ابی بکر دوست علی است , علی علیه السلام , رسول خدا ص , یا علی لا یحیک الامومن و لا یبغضک الامنافق , مسند الامام ابن حنبل ۶_۲۹۳ , جامع الترمذی ۵_۲۹۹ ,



عبدلله بن عمر
نوشته شده در پنج شنبه 13 تير 1392
بازدید : 1537
نویسنده : محمد اسلامی
تو صحیح مسلم امده که از عبدلله بن عمر حدیثی است که بر مرده گریه نکنید چون مرده عذاب میبیند و عایشه میگوید منظور پیامبر این است که اگر کافران بر مرده هایشان گریه کنند عذاب مرده هایشان بیشتر میشود و کسی که صلاحیت این رو نداره که نمیدونه گریه بر چه مردگانی جایز نیست آیا صلاحیت روایت حدیث رو دارد؟..

:: برچسب‌ها: صحیح مسلم , عبدلله بن عمر , حدیثی است که بر مرده گریه نکنید چون مرده عذاب میبیند , عایشه میگوید , پیامبر , کافران بر مرده هایشان گریه کنند عذاب مرده هایشان بیشتر میشود , صلاحیت این رو نداره , نمیدونه گریه بر چه مردگانی جایز نیست , آیا صلاحیت روایت حدیث رو دارد؟ ,